Punca tanda berhenti pada kain rajutan bulat

Dalam proses mengait mesin mengait bulat, ketika mesin bermula dan berhenti, kadang-kadang lingkaran tanda mendatar akan dihasilkan di permukaan kain, yang umumnya disebut tanda berhenti. Kejadian tanda henti berkaitan dengan sebab berikut:

1) Terdapat jurang kerana memakai kunci aci makan benang

2) Pekali geseran antara plat aluminium yang diberi benang dan tali pinggang gigi terlalu kecil, menyebabkan tergelincir

3) The ambil roller penggulung terlalu longgar, menyebabkan kain ditarik ke belakang; atau ada masalah dengan transmisi pelepas, dan penggulung kain tertinggal.

3

4) Kesesuaian antara cam trek dan jarum mengait atau tukang tenggelam terlalu longgar (koordinasi antara trek cam dan jarum merajut berkaitan dengan ketebalan jarum mengait yang digunakan, jarum rajut tebal dipadankan dengan ketat, dan jarum rajutan nipis akan lebih longgar. - Set Tidak digalakkan menggunakan terlalu banyak panjang jahitan yang besar untuk cam). Apabila trek cam terlalu longgar dengan jarum, permukaan kain akan padat dan ketegangan pemberian benang akan longgar ketika memandu perlahan; ketika memandu dengan pantas, permukaan kain akan menjadi lebih nipis dan ketegangan benang yang longgar akan menjadi ketat.

5) Jika cambox diselaraskan secara terpusat, reka bentuk dan pembuatannya tidak masuk akal, dan lebih cenderung untuk menghentikan tanda.

6) Masalah yang sama akan berlaku sekiranya mesin mengait double jersey terlalu longgar antara gear tripod besar atau gear plat besar dan gear pinion. Mudah menyebabkan jarum atas dan bawahsilinder goncang semasa memulakan atau brek, yang mempengaruhi penjajaran jarum mengait atas dan bawah.


Masa pengeposan: 02 Ogos -21